Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace
Starší příspěvky:12

Požadavky k předmětu

- obalený sešit 523 s výzdobou na první straně

- nalepená bezpečnost, kritéria hodnocení a sebehodnocení dle instrukcí učitele

Dodržování pravidel a pokynů při práci s digitálním zařízením

- seznámení se s PC učebnou (a jejím HW vybavením)

- bezpečnost a zásady při práci s PC

- kritéria hodnocení

- opakování učiva 4. ročníku 

Hygiena a ergonomie na pracovišti

- jak správně sedět u PC

Zápis ke stažení zde (PDF)

Časová dotace 2 hod.

Informatika 5. roč. dataŽáci

  • chápou, co jsou to data
  • uvádí příklady dat
  • rozumí zápisu dat
  • uvádí příklady médií pro ukládání dat
  • převádí jednotky - bity/bajty 
  • pracují s texty, obrázky a tabulkami v učebních materiálech
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • časová dotace 2 hod.

Data v tabulkáchŽáci

  • evidují data
  • umí doplnit tabulku
  • rozumí doplnění řady
  • navrhnou vlastní tabulku
  • pracují s programy balíku MS Office
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • časová dotace 2 hod.

Filtrování datŽáci

  • filtrují data pomocí klíče
  • třídí data podle společných znaků
  • řadí data v tabulce
  • rozumí adresám buněk tabulky
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • časová dotace 2 hod.

Práce v ExceluŽáci

  • rozumí adresám buněk tabulky
  • umí pracovat s buňkou (výběr, kopírování, vkládání)
  • umí vytvořit tabulku v programu
  • dokáží tabulku naformátovat
  • umí pracovat v tabulce s daty (řada)
  • vytváří filtry pro třídění dat v tabulce
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • časová dotace 2 hod.
  • pracovní sešit Excel ke stažení zde (.xlsx)
Vizualizace - grafy

Žáci

  • pracují s buňkou, tabulkou
  • prezentují data pomocí grafu
  • rozlišují různé typy grafů
  • rozumí uspořádání grafu (osa X, Y)
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • test (), (Val)
  • časová dotace 2 hod.

Systémy kolem násŽáci

  • dokáží vyjmenovat dig. technologie
  • vysvětlí propojenost některých zařízení
  • popíší využití dig. technologií
  • popíší systémy ve svém okolí
  • pracovní listy ke stažení zde (PDF)
  • prezentace zde
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • hodina kódu - programování
  • časová dotace 2 hod.

ProgramováníŽáci

  • se seznámí s prostředím programu Scratch
  • sestavují a testují symbolické zápisy
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • sestaví program v blokově orientovaném jazyce pro ovládání dlaždice
  • prezentace - zde - seznámení s programem Scratch
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 2 hod.

Scratch - Modul 1 - Bádání 2Žáci

  • sestavují a testují symbolické zápisy
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • sestaví program v blokově orientovaném jazyce pro ovládání dlaždice
  • k vlepení do sešitu (co již umíme) zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 2 hod.

Bádání 3Žáci

  • sestavují a testují symbolické zápisy
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • sestaví program v blokově orientovaném jazyce pro ovládání postavy
  • k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 2 hod.

Modul 2 - Bádání 1Žáci

  • sestavují a testují symbolické zápisy
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • sestaví program v blokově orientovaném jazyce 
  • kreslí římské číslice, různé útvary
  • k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 2 hod.

Modul 2 - Bádání 2Žáci

  • sestavují a testují symbolické zápisy
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • sestaví program v blokově orientovaném jazyce 
  • kreslí pravidelné mnohoúhelníky
  • k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 2 hod.

Modul 2 - Bádání 3Žáci

  • sestavují a testují symbolické zápisy
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • sestaví program v blokově orientovaném jazyce 
  • kreslí tečky a čárky
  • k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 2 hod.

Modul 2 - Bádání 4Žáci

  • sestavují a testují symbolické zápisy
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • sestaví program v blokově orientovaném jazyce 
  • pracují s náhodně vytvářenými hodnotami
  • k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • písemné opakování - zde (PDF)
  • časová dotace 2 hod.

Modul 3 - Bádání 1Žáci

  • sestavují a testují symbolické zápisy
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • sestaví program v blokově orientovaném jazyce 
  • pracují s paralelním pohybem několika postav
  • mosty a souvislosti: Vv (animace), Čj (tvorba příběhu)
  • k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 2 hod.
Starší příspěvky:12

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?