Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

11.

Bádání 1 - zkoumáme pero

 

Žáci budou zkoumat pero postavy, co na něm můžeme nastavovat a jak je používáme. Vytvářet scénáře pro kreslení předepsaných útvarů a přemýšlet o odpovídajících algoritmech. Propojovat nové poznatky s předcházejícími matematickými znalostmi.

V tomto bádání se žáci poprvé seznámí s perem postavy. V různých aktivitách budou zkoumat, jak se nastavuje barva pera, jeho tloušťka a odstín. Budou také zkoumat, jak důležité je pořadí bloků ve scénáři a jejich umístění před, do nebo za řídící blok opakuj _ krát

 

 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 1 - ZKOUMÁME PERO

Vzdělávací cíle:

Vysvětlit, jak pracuje úvodní scénář.

Zkoumat, jak můžeme nakreslit římské číslice pomocí pera různých barev a tlouštěk.

Propojit tuto novou zkušenost s předcházející matematickou znalostí římských číslic a čísel.

 

ÚKOLY:

1. Otevři si Scratch, stáhni a následně ve svém otevřeném programu Scratch otevři stažený projekt Rimske cislice.

2. Projděte si následující bloky:

Bádání 1 - pero 1

 

3. Vyberte si dvě římské číslice z obrázku a vyzkoušejte je nakreslit nejdříve pomocí jednotlivých bloků, poté sestavte scénář (nápověda 1, nápověda 2).

Bádání 1 - římská čísla

 

 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 1 - PŘEHÁZENÉ BLOKY

Vzdělávací cíle:

Zkoumat, kolik různých a různorodých kreseb je možné vytvořit pomocí malého počtu.

Zkoumat a vysvětlit funkci jednotlivých bloků, jejich pořadí ve scénáři a vliv na výslednou kresbu.

 

ÚKOLY:

1. Otevři si Scratch, stáhni a následně ve svém otevřeném programu Scratch otevři stažený projekt 21_Prehazene_bloky.

2. Prozkoumejte jednotlivé bloky, co který znamená?

3. Potom libovolným způsobem zkombinujte dané bloky do scénáře a scénář proveďte. Musíte dodržet tato pravidla:
- žádný blok nemůžeme duplikovat a nemůžeme ani přidat žádný další blok z palety
- můžeme použít pouze osm bloků, které už jsou připraveny na ploše
- nemusíme použít všech osm bloků
- nemůžeme změnit žádné hodnoty v blocích (možné scénáře: nápověda 1, nápověda 2, nápověda 3)

 

 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 1 - JSEM PAN BROUK

Vzdělávací cíle:

Zkoumat různé algoritmy pro „kreslení“ prostřednictvím vlastního těla, tedy chozením po podlaze.

 

ÚKOLY:

Zvolíme žáka, který bude hrát pana Brouka (hráč 1) a dalšího žáka, který bude zadávat instrukce podle karty (hráč 2). Hráč 2 čte z karty instrukce a přikazuje prvnímu hráči, jak se má pohybovat a otáčet po podlaze. Hráč 1 na závěr hádá, jaký tvar právě „nakreslil“ na podlaze. Třída potom porovná cílový a výsledný útvar a diskutuje o tom, jak první hráč vydával povely a
jak jej druhý prováděl. KARTA č. 1KARTA č. 2KARTA č. 3KARTA č. 4.

 

 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 1 - DVA ALGORITMY PANA BROUKA

Vzdělávací cíle:

Zkoumat algoritmy z předcházející aktivity programovacími prostředky jazyka Scratch.
Vysvětlit, jak můžeme pro daný algoritmus vytvořit scénář, který ho provede.
Vysvětlit, čím se liší algoritmy pro kreslení, které v modulu používáme.
Propojit nové zkušenosti s předchozími znalostmi, jak řešit matematické problémy.

 

ÚKOLY:

1. Otevři si Scratch, využijeme předcházející již stažený projekt 21_Prehazene_bloky.

2. Žáci budou pracovat ve dvojicích. Dvojice si mezi sebou rozdělí obrázky 1 a 2. Každý potom samostatně naprogramuje ten svůj (na obrázku je vidět, kde Brouk kresbu začíná).

Modul 2 - Bádání 1

3. Když jsou oba z dvojice hotovi, vzájemně si vysvětlí, jak postupovali a pomůžou sousedovi naprogramovat i zbylý obrázek, takže nakonec bude mít každý z dvojice oba scénáře (nápověda).

 

 

 

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?