Vzdělávací cíle:
Zkoumat a objevit, jak můžeme na základě opakování vytvořit různé vzory (aniž bychom museli neustále klikat myší na blok otiskni se).
Cílem je vytvořit algoritmus k ulehčení celé práce.
1. Otevři si Scratch, stáhni a následně ve svém otevřeném programu Scratch otevři stažený projekt Vzory_opakuj.
2. Žáci opakovaně klikají myší na připravený scénář - kolik kliknutí bylo zapotřebí pro vznik úplného vzoru?
3. Žáci přidají do scénáře blok opakuj_krát - aby vznikl úplný vzor, zjisti nejmenší potřebný počet opakování.
4. Zduplikuj svůj scénář - kliknutím na něj pravým tl. myši - vyber Kopírovat. Nový scénář posuň do prázdného místa a uprav v něm hodnoty tak, aby vznikly zajímavé vzory podle předlohy níže - vypočítej, kolikrát se má opakovat, o kolik stupňů.
5. OTÁZKY K PROVEDENÉ PRÁCI:
Vzdělávací cíle:
Zkoumat, jak můžeme na základě dalších kostýmů doplnit původní vzor.
1. Pokračuj se souborem z minulého cvičení.
2. Klikni na některý ze svých scénářů, aby vznikl kruhový vzor. Potom zvol jiný kostým a znovu vykonej ten stejný scénář.
3. Už nechoď na záložku Kostýmy, místo toho použij blok další kostým ve scénáři a vytvoř tento vzor:
4. Nyní naprogramuj některé z těchto anebo podobných vzorů, každý vzor vždy jediným scénářem.
5. Ve skupině bloků Ovládání vyber a použij blok čekej_sekund a doplň tento blok k některému ze vzorů viz výše.
1. Pokračuj se souborem z minulého cvičení.
2. Uprav svoje scénáře a zkus vytvořit tyto anebo podobné vzory.
Základní škola T. G. Masaryka Ivančice
Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767
+420 546 419 236
reditelka@zstgmivancice.cz