Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

Požadavky k předmětu

- obalený sešit 544 s výzdobou na první straně

- nalepená bezpečnost, kritéria hodnocení a sebehodnocení dle instrukcí učitele

Dodržování pravidel a pokynů při práci s digitálním zařízením

- seznámení se s PC učebnou (a jejím HW vybavením)

- bezpečnost a zásady při práci s PC

- kritéria hodnocení

- opakování učiva 6. roč.

- přihlášení se do sítě (každý žák obdrží přihlašovací údaje do domény)

Hygiena a ergonomie na pracovišti

- jak správně sedět u PC

Zápis ke stažení zde (PDF)

Časová dotace 2 hod.

Scratch pro 2. stupeňŽáci

  • si připomenou prostředí programu Scratch (opakování 4. a 5. roč.)
  • sestavují a testují symbolické zápisy
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • sestaví program v blokově orientovaném jazyce pro ovládání kocoura
  • prezentace - zde - seznámení s programem Scratch
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 2 hod.

Scratch pro 2. stupeňŽáci

  • spustí jednotlivé bloky
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • sestaví, spustí a upraví scénáře změnou pořadí bloků
  • řeší úlohy sestavením a vykonáním scénáře
  • obmění scénář pro vyřešení podobného problému
  • staví vlak, kreslí číslice, tisknou písmena a slova
  • zápis k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • test - skupina O. Němce
  • časová dotace 2 hod.

Scratch - opakování blokůŽáci

  • spustí jednotlivé bloky
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • kreslí vlaky, geometrické útvary (využívají blok OPAKUJ)
  • píší písmena a slova s opakováním některých písmen (využívají blok OPAKUJ)
  • řeší úlohy sestavením a vykonáním scénáře
  • obmění scénář pro vyřešení podobného problému
  • kreslí vlak - stejné vagóny, kreslí obrazce, píší písmena a slova
  • zápis k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 2 hod.

Scratch - vlastní blokyŽáci

  • spustí jednotlivé bloky
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • kreslí cesty do navigace, obrazce, slunce a domy
  • vytváří vagóny do vlaku podle vlastní fantazie (vlastní bloky)
  • kreslí barevné ornamenty
  • řeší úlohy sestavením a vykonáním scénáře
  • obmění scénář pro vyřešení podobného problému
  • zápis k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 5 hod.

Žák

  • popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji pomocí grafu nebo modelu
  • vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení
  • modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat
  • zhodnotí, zda jsou v modelu všechna data potřebná k řešení problému
  • vyhledá chybu v modelu a opraví ji
  • prezentuje svůj graf nebo model
  • časová dotace 2 hodiny
  • zápis učiva zde (pdf)
  • pracovní list 1 - vodní cyklus (pdf)
  • pracovní list 2  - Štěkavý kraj (pdf)
  • pracovní list 3 - metro (pdf)
  • extra pracovní list - Bobří informatika (pdf)

Žák:

  • vysvětlí známé modely jevů a situací
  • najde v modelech odpověď na otázky
  • řeší problémy různých situací
  • zvolí nejlepší možnou cestu řešení problému (VEX 123)
  • vytvoří svůj model s více souběžnými situacemi (SCRATCH)
  • časová dotace 2 hodiny
  • zápis učiva zde (pdf)
  • pracovní listy zde (pdf) - pr_list 1, pr_list 2, pr_list 3

Žák:

  • vysvětlí pojem data, datové soubory, programové soubory
  • rozlišuje pojmy soubor a složka (adresář)
  • nastavuje k jednotlivým souborům spouštěcí programy (asociace datových souborů)
  • rozlišuje datové soubory a pozná o jaká data se jedná
  • pracuje s datovými archívy dat zip/rar
  • časová dotace 2 hodiny
  • zápis učiva zde (pdf)

Žák:

  • řeší základní problémy s digitálním zařízením
  • popíší možnosti a služby internetu
  • pracují a řeší problémy s mobilním digitálním zařízením
  • dekódují/dešifrují QR kódy pomocí dig. zařízení
  • zápis zde (pdf)
  • časová dotace 2 hodiny
  • pracovní list zde (pdf)
  • interaktivní cvičení zde
  • test kyberbezpečí zde
  • test (IN - )

Scratch - úvodŽáci

  • spustí jednotlivé bloky
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • rozpoznají, kdy je podmínka splněna a kdy ne
  • sestaví opakování s podmínkou pro jeho ukončení
  • použijí několik různých podmínek pro ukončení opakování
  • ukončí opakování bloků pomocí podmínky
  • řeší úlohy sestavením a vykonáním scénáře
  • použité projekty: písmena a slova, tanec, mostybalónek na poušti
  • zápis k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 3 hod. 

Scratch - klávesnice a myšŽáci

  • spustí jednotlivé bloky
  • popíší jednoduchý problém
  • navrhnou a popíší jednotilvé kroky řešení
  • spustí scénáře pomocí událostí
  • ovládají více postav najednou
  • reagují na klikání myší, psaní z klávesnice
  • řeší úlohy sestavením a vykonáním scénáře
  • použité projekty: tanec, akvárium
  • zápis k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 3 hod. 

Žáci

  • spustí jednotlivé bloky
  • popíší jednoduchý problém
  • posílají zprávy mezi postavami
  • reagují na zprávy
  • spustí scénáře rozesíláním zpráv
  • časově řídí více scénářů
  • ovládají postavy nepřímo přes jiné postavy
  • naprogramují krátký příběh
  • použité projekty: ke mně, tanec, kouzelník, oblečení, rozhovor
  • zápis k vlepení do sešitu zde (PDF)
  • on-line spuštění - zde 
  • časová dotace 3 - 4 hod. 


Žák:

  • používá blokové kódování v prostředí Ozoblockly
  • vyhledává a řeší chyby v kódu
  • vyhledává a sestavuje správný algoritmus k řešení badatelských úkolů
  • propojuje digitální zařízení - nahrává kód do robota
  • ověřuje si správnost svého řešení v praxi
  • používá logických příkazů IF - THEN, IF - DO -ELSE
  • zápis k vlepení do sešitu zde (pdf)
  • časová dotace 2 - 4 hod.
  • pracovní listy najdete v článku
  • on-line programování Ozobota - OZOBLOCKLY

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?