Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

Požadavky k předmětu

- obalený sešit 544 s výzdobou na první straně

- nalepená bezpečnost, kritéria hodnocení a sebehodnocení dle instrukcí učitele

Dodržování pravidel a pokynů při práci s digitálním zařízením

- seznámení se s PC učebnou (a jejím HW vybavením)

- bezpečnost a zásady při práci s PC

- kritéria hodnocení

- opakování funkcí HW zařízení vystavených v učebně

- opakování učiva 5. roč.

Hygiena a ergonomie na pracovišti

- jak správně sedět u PC

Zápis ke stažení zde (PDF)

Časová dotace 2 hod.

Kódování, šifrováníŽáci: 

  • definují a rozpoznávají kódy
  • vytváří svoje vlastní kódy na základní úrovni
  • dekódují zprávu
  • znají jednoduché formy šifrování
  • vyjmenují použití šifry v běžném životě
  • vytváří svoje šifry  
  • prezentace - zde
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • časová dotace 2 hod.
  • opakovací test skupina J. Vala

Přenos dat - 6. ročníkŽáci

  • rozumí digitálnímu záznamu
  • rozumí přenosu dat v PC
  • rozumí přenosu dat v PC síti
  • chápe velikost bitů/bajtů
  • dokáže převádět bity na bajty a naopak
  • pracuje se svým cloudem na Office 365
  • provádí přenos a zálohu vlastních dat
  • prezentace - zde
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • časová dotace 2 hod.

Kódovaní barev

Žáci

  • vyhledají kódové označení barev pro tiskárnu - CMYK
  • vyhledají kódové označení barev pro zobrazovací zařízení - RGB
  • prezentace pro míchání barev a práce s tvary zde
  • zápis části 1 ke stažení zde (PDF)
  • zápis části 2 ke stažení zde (PDF)
  • pracovní list ke stažení zde
  • test (Ně), (Val)
  • časová dotace 2 hod.

Binární číslaŽáci

  • rozumí principu přenosu dat
  • rozumí využití binárního kódu
  • dokáží převádět písmena do binárního kódu a naopak
  • prezentace - zde
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • pracovní list ke stažení zde (PDF)
  • časová dotace 2 hod.

Žák:
 
  • najde a opraví chyby u různých interpretací stejných dat (tabulka versus graf)
  • odpoví na otázky na základě dat v tabulce
  • popíše pravidla uspořádání v existující tabulce
  • doplní podle pravidel do tabulky prvky, záznamy
  • navrhne tabulku pro záznam dat
  • propojí data z více tabulek či grafů
  • zápis - zde (PDF)
  • prezentace - zde 
  • časová dotace 4 hod.

 

Excel - vzorce, funkceŽáci:

  • chápou rozdíl mezi vzorcem a funkcí
  • vytváří vlastní vzorce
  • používají základní funkce v Excelu
  • vytvoří tabulku s využitím vhodných funkcí
  • opakují si některé matematické operace
  • zápis - zde (PDF)
  • úkol - vzorce - zde (.xlsx)
  • časová dotace 2 hod.

Excel - filtrŽáci:

  • seřadí data v tabulce
  • vytváří filtry pro třídění dat v tabulce
  • ověří data pomocí funkce KDYŽ 
  • nastaví ověření do konkrétních buněk tabulky
  • zápis - zde (PDF)
  • časová dotace 2 hod.

Žáci:

  • vysvětlí účel informačních systémů
  • rozlišuje jednotlivé prvky IS
  • přemýšlí nad riziky IS
  • pomocí modelu popíše IS
  • pojmenuje role uživatelů a jejích práva
  • zápis "Informační systém" - zde (PDF)
  • zápis "Uživatelská práva" - zde (PDF)
  • pracovní list - zde (PDF)
  • časová dotace 4 hod.
  • interaktivní práce - QUIZ

Žák:

  • uloží různé soubory
  • vybere vhodný formát pro uložení dat
  • popíše, která zařízení jsou připojena do školní sítě
  • pojmenuje a orientuje se v možnostech připojení k PC síti
  • pomocí modelu znázorní cestu k adresáři se souborem
  • zápis "Počítačové systémy - ukládání dat" - zde (PDF)
  • zápis "Počítačové systémy - formáty dat" - zde (PDF)
  • zápis "Počítačové systémy - PC sítě" - zde (PDF)
  • slovník informatiků - zde (PDF)
  • časová dotace 2 hodiny
  • opakování tém. celku 
  • opakování tém. celku (Val)

Ozobot - představeníŽáci:

  • chápou význam robotů nejen v průmyslu
  • seznamují se s fungováním malých robotů Ozobotů
  • chápou možnosti v programování Ozobotů 
  • prezentace - zde 
  • učí se, jak správně kreslit čáru pro Ozobota
  • chápou chování Ozobota na dráze, sledují jeho chování na křižovatce
  • zápis - zde (PDF)
  • časová dotace 2 hod.

OzokódyŽáci:

  • zvládnou nakreslit čáru (dráhu) pro Ozobota v různých provedeních
  • seznamují se s možnostmi programování Ozobota (ozokódy)
  • programování pomocí ozokódů - dráhu Ozobota doplňují o různé příkazy
  • plní s Ozobotem úkoly podle přesných pravidel (správné skládání ozokódů)
  • zápis - zde (PDF)
  • časová dotace 3 - 4 hod.

OzoblocklyŽáci:

  • seznamují se s programováním Ozobota pomocí simulace
    - Ozo Town
    Shape Tracer 1
    Shape Tracer 2
  • programují Ozobota pomocí blokového programování v aplikaci Ozoblockly
  • plní s Ozobotem úkoly - učí Ozobota (blokové programování)
  • zápis - zde (PDF)
  • časová dotace 4 - 6 hod.

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?