Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

12.

Bádání 2 - kreslíme pravidelné mnohoúhelníky

 

Žáci budou rozvíjet dosavadní zkušenosti z práce s perem, kreslením mnohoúhelníků a vytvářením vlastních nových bloků, používat nové vlastní bloky k vytváření složitějších kreseb.

I toto bádání je zaměřeno na pero, postavy a dále zkoumá kreslení základních pravidelných mnohoúhelníků. Žáci se učí rozlišovat mezi vnitřním a vnějším, tzv „zatáčecím" úhlem.

Bádání dále rozvíjí i koncept vytváření nových vlastních bloků a jejich použití v jiných scénářích, které kreslí složitější kompozice. Žáci se učí číst scénáře a usuzovat, jaký bude jejich výstup.


 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 2 - JAK NA MNOHOÚHELNÍKY

Vzdělávací cíle:

Zkoumat, jak nastavovat a používat pero postavy pro kreslení pravidelných mnohoúhelníků.

Propojit tuto novou zkušenost s předchozími znalostmi vlastností mnohoúhelníků.

 

ÚKOLY:

1. Otevři si Scratch, stáhni a následně ve svém otevřeném programu Scratch otevři stažený projekt Mnohouhelniky.

2. Proveď úvodní scénář.

3. Spoj dohromady jeden blok dopředu a jeden blok otoč se (vlevo nebo vpravo). Zvol vstupní hodnoty a opakovaně klikej na tento krátký scénář (zatím bez opakuj _ krát).

4. Výsledné obrazce viz obrázek. Kolikrát si klikal myší? Jaké úhly jsi volil? To samé vyzkoušej znovu, tentokrát pomocí řídícího bloku opakuj_krát

Modul 2 - Bádání 2

5. Sestav scénář pro nakreslení čtverce a následně trojúhelníku viz obrázek (nápověda).

Modul 2 - bádání 2

6. Doplň následující obrázky, abys ukázal, jak jsi uvažoval u předcházejících úkolů (nápověda):

Logické uvažování

Logické uvažování

 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 2 - POUŽÍVÁME VLASTNÍ BLOKY

Vzdělávací cíle:

Zkoumat, jak lze používat předem vytvořený nový blok.

Zkoumat, jak můžeme vytvořit svůj vlastní nový blok pro kreslení čtverce.

Vysvětlit, jak se tvoří nový blok a proč je vhodné dát mu smysluplné jméno.

 

ÚKOLY:

1. Pokračujeme v předcházející práci.

2. Vytvoř vlastní blok podle zadání na obrázku:

Modul 2 - vlastní boky

3. Prozkoumej ve skupině Moje bloky, jaké další nové bloky tady můžeš najít.

4. Posouvej brouka a pomocí bloku čtverec vytvoř různé čtverce viz obrázek.

Modul 2 - vlastní bloky

5. Vyzkoušej přidat do svého scénáře k opakování ještě další červené bloky, které jsou již nadefinované... budou vznikat zajímavé čtverce.

Modul 2 - vlastní bloky

 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 2 - KOMBINUJEME VLASTNÍ BLOKY

Vzdělávací cíle:

Zkoumat, jak můžeme používat náš vlastní nový blok pro kreslení složitějších výstupů.

 

ÚKOLY:

1. Pokračujeme v předcházející práci.

2. Použij svůj nový blok čtverec ve scénáři, který nakreslí „věž“ ze dvou nebo i třech čtverců.

3. Udělej si další nový bloktrojúhelník, kterého strana bude stejně velká, jako strana tvého čtverce.

4. Zkombinuj svůj čtverec a trojúhelník v jediném scénáři, který  nakreslí domeček.

5. Výsledek tvých prací viz obrázek (nápověda). 

Modul 2 - Bádání 2 - výsledek

6. Vytvoř scénáře, které nakreslí tyto nebo podobné obrázky. Využij u toho svůj vlastní blok čtverec a trojúhelník (nápověda 1, nápověda 2).

Modul 2 - Bádání 2 - čtverec

Modul 2 - Bádání 2 - trojúhelník

 

 

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?