Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

13.

Bádání 3 - tečky a čárky

 

S využitím dosavadních zkušeností z práce s perem budou žáci zkoumat, jak lze nakreslit tečku a čárku libovolné velikosti a barvy a jak se tyto prvky dají kombinovat do „čar“ sestavených z teček nebo čárek, případně teček a čárek.

V tomto bádaní budeme zkoumat, jak lze tečky a čárky využívat pro kreslení tečkovaných a přerušovaných čar, kružnic nebo roje náhodných teček různých velikostí.

Aktivity tohoto bádání umožní žákům používat ve svých scénářích více vlastních nových bloků. Žáci také začnou intenzivně pracovat s náhodností.


 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 3 - TEČKY A ČÁRKY

Vzdělávací cíle:

Zkoumat, jak lze kreslit „čáry“ složené z teček nebo čárek.

Zkoumat, jak lze použít několik nových bloků v jediném scénáři.

 

ÚKOLY:

1. Otevři si Scratch, stáhni a následně ve svém otevřeném programu Scratch otevři stažený projekt Tecky a carky.

2. Proveď úvodní scénář.

3. Zkoumej bloky pero zapni a pero vypni a zjisti, jak dovede pan Brouk nakreslit tečku.

4. Udělej vlastní nový blok tečka, který nakreslí jedinou tečku.

5. Prozkoumej, jak pomocí nového bloku tečka sestavit scénáře pro nakreslení rovné čáry teček nebo tečkované kružnice viz obrázek (nápověda):

Modul 2 - tečka

 

6. Udělej vlastní nový blok čárka, který nakreslí jedinou čárku. Následně ho použij pro kreslení přerušované čáry, poté nakombinuj čárku s tečkou (nápověda).

Modul 2 - bádání 2

 

7. Tečky a čárky můžeme použít k zápisu Morseovy abecedy. V tomto případě se nám však hodí také definice bloků tečka a čárka, které mají v sobě i posun po nakreslení tečky a čárky. Úvodní scénář začneme tak, aby pan Brouk kreslil blíž k levému okraji scény a byl natočený vpravo (tedy ve směru 90°). Zapiš své jméno a případně potom nějaké slovo, které bude tvůj soused hádat.

Morseova abeceda

Modul 2 - Bádání 3

 

8. Zkuste podle jednotlivých scénářů na obrázku zjistit, jaké tvary s jakými hodnotami vzniknou (nápověda):

Modul 2 - Bádání 2

 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 3 - ROJ TEČEK

Vzdělávací cíle:

Zkoumat, jak naprogramovat Brouka tak, aby skákal na náhodné pozice na scéně.

Vysvětlit, jak pomocí bloku změnit pozadí scény za jiné (předem připravené).

 

ÚKOLY:

1. Otevři si Scratch, stáhni a následně ve svém otevřeném programu Scratch otevři stažený projekt 24-Roj_tecek.

2. Proveď úvodní scénář.

3. Znovu vytvoř svůj vlastní blok tečka a také scénář pro nakreslení tečkované kružnice.

4. Ve scénáři nahraď bloky dopředu o_ a otoč se o_  blokem skoč na náhodnou pozici ze skupiny Moje bloky a nakresli stovky teček. Pomocí bloků přepni pozadí na _ změň pozadí scény na den nebo noc. Žáci přidají do scénáře bloky nastav náhodnou tloušťku pera a nastav náhodnou barvu pera nebo nastav náhodný odstín pera čímž změní náhodné tečky k nepoznání (nápověda):

Modul 2 - Bádání 2

 

5. Uprav svůj scénář tak, aby se hvězdy kreslily jen na oblohu - noční horizont. Následně změň scénář pro hvězdy na hustý letní déšť.

Modul 2 - Bádání 3

 

 

 

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?