Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

Požadavky k předmětu

- obalený sešit 544 s výzdobou na první straně

- nalepená bezpečnost, kritéria hodnocení a sebehodnocení dle instrukcí učitele

Dodržování pravidel a pokynů při práci s digitálním zařízením

- seznámení se s PC učebnou (a jejím HW vybavením)

- bezpečnost a zásady při práci s PC

- kritéria hodnocení

- opakování učiva 8. roč.

- přihlášení se do sítě (každý žák obdrží přihlašovací údaje do domény)

Hygiena a ergonomie na pracovišti

- jak správně sedět u PC

Zápis ke stažení zde (PDF)

Časová dotace 2 hod.

Seznam

 Žáci:

  • navrhnou řešení problému a sestaví vhodný algoritmus
  • pracují se zprávami a proměnnými
  • po přečtení programu vysvětlí, co program vykoná
  • používají blok seznam a mění jeho obsah
  • využívají prvky seznamu v dialogu postav
  • zápis ke stažení zde (pdf)
  • časová dotace 2 hodiny

mapaŽáci:

  • rozloží projekt na menší celky
  • používají integrované grafické prostředí
  • mění kostým, barvu a velikost postavy
  • obměňují pozadí scény a ovládají pohyb postavy
  • zápis ke stažení zde (pdf)
  • pracovní list pro žáky zde (pdf)
  • metodická příručka pro učitele zde (pdf)
  • materiály ke stažení pro učitele - soubory 1F, 2F, 3F, 4F, 4F2, 5F
  • časová dotace 2 hodiny

pohledniceŽáci:

  • vymyslí děj, vyprávějí příběh a realizují svůj nápad
  • uplatní svou kreativitu, fantazii a výtvarné dovednosti
  • klonují postavy a animují jejich pohyb
  • řeší interakce mezi postavami
  • zápis ke stažení zde (pdf)
  • pracovní list pro žáky zde (pdf)
  • metodická příručka pro učitele zde (pdf)
  • materiály ke stažení pro učitele 1F, 2F, 3F1, 3F2, 4F1, 4F2
  • časová dotace 4 hodiny

Žáci:

  • dokáží popsat funkci jednotlivých komponentů PC
  • ovládají základní funkce OS
  • vytvářejí složky (adresáře), orientují se ve struktuře složek PC
  • používají základní programy v PC

  • pracovní listy k tisku (pdf) zde

Žáci:

  • dokáží popsat funkci jednotlivých komponentů PC sítě
  • popíše princip zasílání dat po počítačové síti
  • vysvětlí, jak fungují některé služby internetu

  • pracovní listy k tisku (pdf) zde

 

Žáci:

  • dokáží popsat funkci jednotlivých komponentů PC sítě
  • popíše princip zasílání dat po počítačové síti
  • vysvětlí, jak fungují některé služby internetu

  • pracovní listy k tisku (pdf) zde

Žáci:

  • diskutuje o cílech a metodách hackerů
  • vytvoří myšlenkovou mapu prvků zabezpečení počítače a dat

  • pracovní listy k tisku (pdf) zde
  • TEST (uzamčeno heslem)

  • časová dotace 2 hod.

Žáci:

  • diskutuje, čím vším vytváří svou digitální stopu
  • přemýšlí, jak zůstat v anonymitě
  • nezanechává digitální stopu
  • nevystavuje se nebezpečí

  • pracovní listy k tisku (pdf) zde

Vtipně pojatý obrázek k autorským právům, zdroj: www.cdr.czŽáci

  • jsou seznámeni s autorským zákonem
  • diskutují nad jeho dodržováním
  • uvědomují si význam autorského zákona 
  • kriticky přemýšlí o autorských právech
  • obhájí svůj názor 
  • diskutují o etických otázkách spojených s autorským právem
     
  • Autorský zákon I - definice, vznik a zánik, užívání, na co si dát pozor, citace
  • Autorský zákon II - školní dílo, fotografie, citace AI, osobní informace, sdílení
  • pracovní list k tisku (pdf) zde 
  • časová dotace 2 - 4 hod.

Obrázek k úvodu o webu, zdroj: volně stažitelný obrázekŽáci

  • rozumí pojmům z oblasti tvorby webu (webmaster, HTML, webhosting, doména...)
  • uvědomují si význam webdesignu
  • chápou nutnost dodržování pravidel českého pravopisu (možnost kontroly - www.pravidla.cz) a základů typografie
  • aplikují znalosti o autorském právu v praxi
  • rozvíjí schopnost analytického přístupu k mediálním obsahům a kritického odstupu od nich
  • posuzují věrohodnost získaných informací na internetu při tvorbě vlastního webu
  • získávájí z internetu informace přes vzdělávání až po naplnění volného času - kritické myšlení
     
  • Základní struktura www stránky - vysvětlení základních pojmů
  • Doménové jméno a webhosting - uvedení příkladů domén 2. a 3. řádu
  • Design webu - pravidla dobrého webu
  • Typografie - pravidla správného sázení textu
  • On-line systémy - vysvětlení fungování redakčních systémů
  • Riskujeme, procvičujeme - autorský zákon, web (nutné stáhnout do PC)

  • časová dotace 8 - 10 hod. (projekty mohou žáci dokončit doma)


 

Obrázek k úvodu o 3d tisku, zdroj: CanvaŽáci

  • rozumí pojmům z oblasti 3D tisku
  • uvědomují si význam 3D tisku pro potřeby člověka
  • dodržují zásady bezpečnosti při práci s tiskárnou
  • rozvíjí kreativitu a vynalézavost
  • testují hranice svých znalostí i možností technologie
  • Příručka pro učitele - 3D modelování a 3D tisk pro ZŠ

  • časová dotace 8 - 10 hod. (projekty žáci průběžně konzultují se svým vyučujícím)


 

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?