Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

 

                                                                          2.

                                       Programovací projekt - vytváření seznamu

 

1. ÚVODNÍ PROCVIČOVÁNÍ 

 

BÁDÁNÍ 1

  • spustíme si program Scratch, buď přímo na PC (off-line), nebo on-line aplikaci zde - Scratch
  • vyzkoušíme si základní příkazy pro pohyby, kostýmy, opakování, proměnné, rozhovory - vytvoř programy dle obrázků:

                       

         

Kontrolní otázky pro opakovací bádání:

Co jednotlivé postavy dělají?

Jak se dají  programy upravit?

           

 

2. VYTVÁŘENÍ SEZNAMU

 

Představme si, že si chceme uložit nějaké údaje o více prvcích, například deset čísel nebo jména padesáti uživatelů.

Pokud tedy potřebujeme uchovat větší množství proměnných, tento problém nám řeší seznam

Můžeme si ho představit jako řadu přihrádek, kde v každé máme uložený jeden prvek.

Přihrádky jsou očíslované tzv. indexy, první přihrádka má tedy index 1.

 

                              

 

BÁDÁNÍ 2

  • v programu Scratch si otevři nový projekt
  • přejdi do bloků PROMĚNNÉ a klikni na tlačítko VYTVOŘ SEZNAM

                               

  • zadej název seznamu a potvrď OK

                                

  • vyzkoušej, co udělají bloky  ukaž seznam  a  skryj seznam

                    

  • podobně vyzkoušej použití bloků   přidej k    a    smaž z
  • místo   věc   můžeš zadat pokaždé jiný text
  • seznam můžeme naplnit i ručně pomocí symbolu  +
  • pokud chceme položku smazat ručně, nejdříve na ni klikneme
  • objeví se křížek, po kliknutí na něj je položka smazána

               

  • uhádni, co provede blok  smaž všechno z

 

BÁDÁNÍ 3

  • otevři si projekt  nákupní seznam  a zjisti, o čem diskutují dvě postavy (začni kliknutím na žlutou postavu)

                                                

  • zkus, aby se jejich rozhovor zaměřil i na jiné produkty, které má jedna z postav koupit
  • k tomu použij záložku PROMĚNNÉ a vytvoř seznam s názvem Nákupní seznam
  • vymysli 10 položek, které by mohla žlutá postava koupit
  • všimni si, že v seznamu jsou jednotlivé prvky seřazeny pod čísly, např. 1 - citrony
  • seznam použij v rozhovoru postav

                                                                             Nápověda

 

   ÚKOL 1: Vytvoř první seznam, který bude obsahovat věci, které má jedna z postav nakoupit.

 

                                                                     

                                                                         Nápověda                                                                     

Kontrolní otázky a podněty:

Kolik prvků má tvůj seznam?

Jaký prvek máš na sedmém místě?

Která postava bude využívat nákupní seznam?

 

ÚKOL 2: Vytvoř druhý seznam, který bude zaměřený na množství kupovaných věcí.

 

                                                                          Nápověda

Kontrolní otázky a podněty:

Kolik prvků má tvůj nový seznam?

Jaký se liší maximum náhodného čísla a počet prvků v seznamu?

Jak bys změnil některou položku ve tvém seznamu?

 

BÁDÁNÍ 4

  • vytvoř nový projekt s jinými postavami a pozadím
  • vymysli vlastní seznamy a rozhovor mezi postavami
  • vysvětli spolužákům, jak jsi vše vyřešil

 

 

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?