Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

14.

Sestavení programu blokovým programováním - Ozoblockly

Před samotným programováním Ozobotů v aplikaci Ozoblockly vyzkoušíme simulátor na programování a simulaci robotů. 

Ozoblockly je jednoduchý programovací nástroj, který je přehledný, intuitivní a srozumitelný jak dětem, tak dospělým. Jednotlivé příkazy se do sebe skládají jako puzzle (chybně zadané příkazy jednoduše „nepasují“ a nelze je do sebe skládat, eliminuje se tak velké množství chyb). Zároveň ale tento systém umožňuje kombinovat více příkazů v jednu chvíli a logicky je na sebe navazovat. Také se můžete kdykoliv podívat, jak vypadá váš kód v javascriptu, tedy skutečném programovacím jazyku.

OzoBlockly představuje naprostý převrat ve výuce programování a rozvoji logického myšlení. K dispozici je několik úrovní obtížnosti, kdy v té nejjednodušší programujete víceméně pouze pohyb nebo světelné efekty, zatímco v pokročilých variantách se ke slovu již dostává složitější logika, matematika, funkce, proměnné atd.

Přenos vytvořeného kódu do Ozobota

Připravený kód do Ozobota přenesete tak, že minibota přitisknete na vyznačené místo na obrazovce. Přenos probíhá formou rychlého problikávání barevných sekvencí, které si Ozobot načte senzory na své spodní straně. Nepotřebujete žádné kabely ani Bluetooth. Přenesenou sekvenci následně spustíte dvojitým stisknutím vypínacího tlačítka.

 

1. - 2. část - simulace

1) Ukázková videa:

2) Práce s jednotlivými simulátory z hlavní nabídky.

 

3. část - Ozoblockly

Příručka pro seznámení se s aplikací Ozoblockly (součaná podoba je nepatrně odlišná, hlavní prvky ale zachovány).

a) Práce na 15 minut
- seznámení se s prostředím Ozoblockly
- volba úrovně 2 - Začátečník - naprogramujte Ozobota tak, aby popojel a otočil se viz obrázek níže. Následně k danému kódu přidej takové bloky, které Ozobota dovedou zpět na začátek, kde se nacházel před použitím bloků s příkazy. 

Ozoblockly

 

b) Práce na 15 minut
- volba úrovně 2 - Začátečník - naprogramujte Ozobota tak, aby:
jel 5 kroků rovně, zatočil vpravo, změnil barvu diody na červenou, počkal 2 sekundy, duhově zablikal.
- po předvedení daného úkolu uprav celý scénář tak, že zůstanou z karty Pohyb ve scénáři 3 žluté bloky a z ostatních karet vyber po jednom barevném bloku. 

 

c) Práce na 15 minut - pracovní list ke stažení
- volba úrovně 2 - Začátečník - naprogramujte Ozobota: Ozobotův kamarád má dnes narozeniny a Ozobot mu chce jako dárek dát ohňostroj. Musí se tedy dostat od svého domu k domu svého kamaráda. Musí objet zeď, kterou symbolizuje čára. Když se tam dostane, tak může začít se svým nekonečným ohňostrojem.

Ozoblockly

 

4. část - Ozoblockly

a) Práce na 25 minut - pracovní list ke stažení (nápověda)
- volba úrovně 2 - Začátečník - naprogramujte Ozobota podle zadání v pracovním listu tak, aby nalezl poklad se zlatem :)

Ozoblockly

b) Práce na 20 minut - pracovní list ke stažení 
- volba úrovně 2 - Začátečník - naprogramujte Ozobota tak, aby prošel kolem všech krajů ČR.
- po splnění prvního úkolu naprogramuj Ozobota tak, aby dojel ke kraji s největším počtem obyvatel.

Ozoblockly

 

5. část - Ozoblockly

a) Práce na 15 minut - pracovní list s nápovědou ke stažení 
- volba úrovně 2 - Začátečník - naprogramujte Ozobota podle zadání v pracovním listu. Ozobot musí dopravit celou posádku lodi ENTERPRISE do bezpečí v zelené zóně.
Ozoblockly

b) Práce na 30 minut - pracovní list ke stažení (nápověda)
- volba úrovně 2 - Začátečník - naprogramujte Ozobota podle zadání v pracovním listu. Pracujte postupně s cykly. 

 

6. část - Ozoblockly

a) Práce na 30 minut - pracovní list ke stažení (nápověda)
- volba úrovně 3 - Středně pokročilý - naprogramujte Ozobota podle zadání v pracovním listu. Pracujete s jízdou po čáře i mimo ni.  

b) Práce na 20 minut - pracovní list ke stažení (nápověda)
- volba úrovně 3 - Středně pokročilý - vytvořte Ozobotovi bludiště z různých předmětů, které máte po ruce. Následně ho naprogramujte tak, aby dorazil do cíle a neztratil se :)

 

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?