Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

2.

Scratch - rozhodování

1. Úvodní procvičování 

  • Spustíme si program Scratch, buď přímo na PC (off-line), nebo on-line aplikaci zde - Scratch
  • vyzkoušíme si základní příkazy pro pohyby, změny kostýmů, opakování - vytvořte program dle obrázku:

 

  • tento program můžete aplikovat (použít) pro jakýkoliv kostým

Kontrolní otázky pro opakovací bádání:

  1. Jak se chová postavá? Co dělá?
  2. Jak často opakuje pohyby?
  3. Co ješte kromě pohybu dělá a jak často? Dá se to nějak ovlivňovat a měnit?
  4. Do jakého tvaru pohyb dělá?
  5. Je možno pohyb upravit tak aby dělal jiný tvar? Ukaž nám to.

Téma 1 - Bludiště

2. Bádání - Bludiště

  • otevři si projekt Bludiště - zde

Nápověda

2. Bádání - pokračování Bludiště - průchod bludištěm

  • umísti postavu vlevo
  • ovládej šipkami 

Nápověda

3. Bádání - změna bludiště

  • pokusíme se změnit bludiště tak, aby nebylo možno procházet stěnami s oranžovou barvou a zároveň, aby se dalo projít zelenou stěnou.
  • projdi bludištěm - vysvětli spolužákům jak jsi to vyřešil?

Diskutuj:

Téma 2 - Mars

4. Bádání - Přistání na Marsu

  • otevřete si projekt hry - Vesmír - zde
  • vytváříme hru

Nápověda, Nápověda 2

5. Bádání - Přistání rakety

Nápověda

6. Bádání - Přistání raketa a vysílání zprávy

Nápověda

7. Bádání - Raketa se na Mars nedostala

Nápověda

8. Bádání - úloha pro pokročilé - Podvozek ven !

Nápověda

Téma 3 - náhodná čísla - rozhodování

9. Bádání - pavouk a hrací kostka

  • otevřete si projekt hry - Kreslení - zde
  • vytvoříme hru, kdy pavouk říká náhodná čísla (háže kostkou)

Nápověda

Téma 4 - létání mouchy - náhodná čísla

10. Bádání - Moucha v láhvi

  • použijeme projekt - Kreslení
  • přepneme kostýmy a pozadí - moucha a láhev

Nápověda

11. Bádání - Moucha v láhvi naráží do stěn

Nápověda

Zamyšlení a diskuze

Odpovědi

Téma 5 - otázka a odpověď

12. Bádání - vytváříme kvízy

Nápověda

13. Bádání - kontrola odpovědi - správnosti

Nápověda 1

Úkol pro pokročilé

  • použijte stejný projekt, který jste si vytvořili
  • pokuste se pomocí pokročilých bloků zaměnit kostým postavy v případě správné / špatné odpovědi - použijte bloky
  • "KDYŽ - TAK - JINAK"

Nápověda zde

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?