Děti se ve výuce vlastivědy učí poznávat historii a kulturu. Opět se na časové ose výrazně posunuly. Dostaly se až do doby Velké Moravy a přemyslovských knížat. Pro upevnění svých zážitků využívaly manipulační aktivity.
Žáci tvořili myšlenkové mapy, přehledně v nich uspořádávali informace. Psali také pětilístek, díky němuž si procvičili vyjadřování myšlenek a vztahů mezi pojmy.
V rámci výtvarné činnosti se zaměřili na malování erbů řemesel, uvědomili si tak lépe jejich význam. Další zajímavou aktivitou bylo kreslení listiny psané hlaholicí. Důkladně tak poznali podobu tohoto písma a dokumentů.
Tyto činnosti rozvinuly nejen jejich znalosti, ale i kreativitu, fantazii a schopnost spolupracovat. Spojení vlastivědy s výtvarnou výchovou přineslo dětem radost z objevování, prohloubilo jejich vztah k historii.
Mgr. Jarmila Loudová
Základní škola T. G. Masaryka Ivančice
Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767
+420 546 419 236
reditelka@zstgmivancice.cz