Park není jen místem k odpočinku - je to živý ekosystém, kde rostliny, živočichové a lidé společně vytvářejí harmonické prostředí. V našem tvořivém projektu jsme si každý navrhli svůj vlastní park, kde jsme se naučili, jak přírodní prvky spolupracují a jak můžeme přispět k ochraně životního prostředí.
Než jsme se pustili do samotné tvorby, prozkoumali jsme učebnice i další zdroje, abychom lépe pochopili, co vše patří do ekosystému parku. Každý žák si poté vytvořil svůj vlastní plán - nakreslil mapu svého parku, stanovil jeho pravidla, přidal seznam keřů, stromů a živočichů, kteří by zde mohli žít. Dle své představy žáci rozmístili také lavičky, fontány, hřiště, sochy, odpadkové koše, informační tabule,… Aby byla orientace snadná, každý park obsahoval legendu.
Žáci si při práci uvědomili, jak moc jsou parky důležité zvláště pro život ve městě a jak mohou svým chováním přispět k jejich ochraně i oni. Lépe pochopili význam přírody v našem každodenním životě. Každý park se stal jedinečným odrazem toho, jak si představujeme ideální místo pro harmonické soužití přírody a člověka.
Na závěr projektu žáci představili své parky ostatním a pozvali je na otevření svého parku pozvánkou vytvořenou na obalové stránce projektu.
Mgr. Michaela Videmanová
Základní škola T. G. Masaryka Ivančice
Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767
+420 546 419 236
reditelka@zstgmivancice.cz