Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

V prvouce se nyní učíme o lidském těle. Připravila jsem pro děti projekt, který se zaměřil na jednu část našeho těla – ruce. Denně je používáme k různým aktivitám. Jsou v mnoha ohledech velmi zajímavé.  Ruka se skládá ze zápěstí, dlaně a pěti šikovných prstů. Je to spolehlivý „parťák, bez kterého bychom se obešli je stěží. Máme ji neustále k dispozici, ale téměř její význam a nepostradatelnost nevnímáme.

Ruka nás provázela všemi předměty. V několika hodinách matematiky se stala hlavním motivem našich her. Do nakreslené ruky na tabuli jsem dětem ukrývala početní řetězce, řady geometrických tvarů.

 Pracovali jsme jako jeden velký tým s rukama ve volném herním prostoru třídy. 11 ruček s čísly žáci nejprve seřadili vzestupně, následně ve vymezeném časovém limitu k rukám přiřazovali správné příklady tak, aby měly jejich součty a rozdíly stejnou hodnotu.

Ruce nám posloužily k tvorbě příkladů –  jeden žák ukázal určité počty prvků na každé ruce, druhý k nim vytvářel příklad.

V českém jazyce jsme četli z obrázku ruky ukrytá slova. Byly jich tam desítky. Na tabuli jsme z magnetických písmen sestavovali slova tvořená 5 písmeny. Bylo to symbolická, právě tolik máme přece na ruce prstů. Skládali všichni, ale někteří jen v lavicích.  Někteří se také pokusili co nejvíce slov vymyslet a správně napsat tiskacími písmeny. Pracovali jsme ve dvojicích, ale i v týmech při dalších hravých aktivitách. Přiřazovali jsme k rukám s písmeny obrázky podle jejich počátečního písmene. Bylo zajímavé sledovat, jak děti spolupracovaly. K některým obrázkům lze vytvořit více různých slov, proto i řešení této problémové úlohy bylo různorodé. Všechny nápady v závěru děti sdílely.

Ve výtvarné výchově jsme ruce zdobili tuší. Kreslili jsme různé ornamenty do šablony ruky naší paní učitelky. Najdeme v nich také další originální prvek – každá ruka dostala chlapecké nebo dívčí jméno.

 S rukama jsme hráli hrátky v hudební výchově, ale sloužily nám také k rytmickým, dechovým cvičením a k pantomimické pohybové hře.

Vyzkoušeli jsme si, jaké je to být nevidomým člověkem. Někteří žáci měli zavázané oči a hmatem poznávali různé předměty. Ruce byly zakomponovány hravě i do hodiny tělesné výchovy. Bez rukou bychom se při většině zadaných úkolů neobešli.

Budeme si nyní určitě více považovat toho, že jsme zdraví a nepatříme k handicapovaným lidem. Pečujme o své zdraví, buďme na sebe opatrní a navzájem k sobě ohleduplní.

                                                                                                       Mgr. Jarmila Loudová

Foto: Mgr. Jarmila Loudová

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?