Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

12.

Objekty a komunikace mezi nimi (posílání zpráv)

KAPITOLA 6

BÁDÁME:

1. HODINA - ČTEME SCÉNÁŘE

1. Opakování z předchozí kapitoly. Žáci by měli říci, kdy a jak často rybka mluví a co přitom dělá (stojí, plave …). Nápověda.

Čteme scénáře

 

1. HODINA - KE MNĚ

1. Stáhni si projekt ke mně z přehledu hodin (soubor se ocitne ve složce Stažené soubory), spusť si Scratch a v něm pak otevři stažený projekt.

2. Projdi si úkoly č. 1 až 3 viz zadání níže.

Nejprve ale trochu teorie:
Aby se dala synchronizovat činnost více postav, musí spolu postavy nějak komunikovat. Ve Scratchi se dorozumívají pomocí zpráv: Jedna postava vyšle zprávu a ostatní, které „naslouchají“, berou příjem té zprávy jako událost, která spustí nějaký scénář.
Posílání zpráv můžeme připodobnit k vysílání rozhlasu. Jedna postava jakoby „vyšle zprávu do etéru“ a ty postavy, které „jsou naladěné“ na toto „vysílání“, zprávu přijmou. Postavy, které „neposlouchají“ tuto zprávu, nespustí žádnou činnost.
Není to tedy tak, že by jedna postava vyslala depeši adresovanou jiné postavě. Vysílání může přijmout každý, kdo je „naladěn“, tedy kdo očekává takovou zprávu.

Scratch - ke mně 1

 

1. HODINA - POSÍLÁME ZPRÁVU

1. Stáhni si projekt tanec z přehledu hodin (soubor se ocitne ve složce Stažené soubory), spusť si Scratch a v něm pak otevři stažený projekt.

2. Projdi si úkoly č. 1 až 3 viz zadání níže a sestav scénář. Nápověda 1 a nápověda 2.

Scratch - tanec

3. Projdi si úkoly č. 1 a 2 viz zadání níže a sestav scénář. Nápověda 1 a nápověda 2.

Scratch - tanec 1

4. Projdi si úkoly č. 1 až 3 viz zadání níže a sestav scénář. Pro zastavení tance u tanečníka můžeš nastavit jakoukoliv klávesu. Nápověda 1 a nápověda 2.

Scratch - tanec 3

5. Projdi si úkoly č. 1 a 2 viz zadání níže a sestav scénář. Nápověda 1 a nápověda 2.

Scratch - tanec 4

 

2. HODINA - ČARUJEME

1. Stáhni si projekt kouzelník z přehledu hodin (soubor se ocitne ve složce Stažené soubory), spusť si Scratch a v něm pak otevři stažený projekt.

2. Projdi si úkoly č. 1 až 3 viz zadání níže a sestav scénář. Před sestavením scénáře si žáci společně popíší postup celého příběhu. Nápověda 1 a nápověda 2.

Scratch - kouzelnik

3. Projdi si úkol č. 1 viz zadání níže a sestav scénář. Nápověda 1 a nápověda 2.

Scratch - kouzelník 2

 

2. HODINA - OBLEČENÍ

1. Stáhni si projekt oblečení z přehledu hodin (soubor se ocitne ve složce Stažené soubory), spusť si Scratch a v něm pak otevři stažený projekt.

2. Projdi si úkoly č. 1 a 2 viz zadání níže a sestav scénáře. Vzor nápovědy pro košili.

Před sestavením scénáře si žáci prohlédnou postavy. Někteří žáci si všimnou, že chlapec není postava, ale je nakreslen na pozadí. Toto nastavení není potřeba žákům vysvětlovat (je tomu tak proto, aby žáci omylem nepřesunuli chlapce na jiné místo, když budou myší přemísťovat jeho oblečení).

Scratch - oblečení 1

3. Projdi si úkoly č. 1 a 2 viz zadání níže a sestav scénáře. Nápověda.

Jedná se o úlohu na řetězení zpráv. Jednotlivé postavy si budou zasílat zprávy postupně, za sebou. Postava po dokončení svého pohybu vyšle zprávu, další postava při jejím příjmu začne
pohyb. Je vhodné zprávy pojmenovat podle oblečení, které se má obléci, nebo číslem pořadí.

Scratch - oblečení 2

4. Projdi si úkoly č. 1 a 2 viz zadání níže a sestav scénáře. Nápověda 1 a nápověda 2.

Scratch - oblečení 3

5. Projdi si úkoly č. 1 a 2 viz zadání níže a sestav scénáře. Nápověda.

Scratch - oblečení 4

6. Projdi si úkoly č. 1 a 2 viz zadání níže a sestav scénáře. Nápověda.

Scratch - oblečení 6

7. Projdi si úkol viz zadání níže a sestav scénáře. Nápověda.

Scratch - oblečení 6

 

3. HODINA - ROZHOVOR

1. Stáhni si projekt rozhovor z přehledu hodin (soubor se ocitne ve složce Stažené soubory), spusť si Scratch a v něm pak otevři stažený projekt.

2. Projdi si úkol viz zadání níže a sestav scénáře. Nápověda 1 a nápověda 2.

Úloha je zaměřena na řetězové posílání zpráv. Činnosti postav (jejich jednotlivé výroky) se tak seřadí v čase za sebou.
Pokud začne chlapec a položí otázku, musí to dát dívce na vědomí, tj. musí vyslat zprávu zpráva1. Když dívka na zprávu zareaguje, opět předává slovo chlapci – vyšle zprávu
zpráva2. Chlapec pak odpoví. Pro krátké vtipy jako v zadání jsou potřeba dvě zprávy. Do scénky můžeme zakomponovat pohyb postav – postavy nemusí jen stát, mohou
popojít.

Scratch - rozhovor

3. Projdi si úkol viz zadání níže a sestav scénáře s novým vtipem. Nápověda 1, nápověda 2 a nápověda 3.

Scratch - rozhovor 2

4. Diskutujeme k níže uvedenému:

Scratch - rozhovor 5

Nápověda:

Zpráva umožňuje postavě, která ji přijme, spustit scénář a něco vykonat. Zpráva se používá při řízení činnosti více postav, pro časové nastavení těchto činností. 
Oba scénáře se spustí najednou. Tanečník současně tancuje a mluví.

5. Diskutujeme k níže uvedenému:

Scratch - rozhovor 6

Nápověda:

Jestliže se nejprve pošle zpráva, druhá postava bude vykonávat svůj scénář současně s tímto. Otázka a odpověď budou zobrazeny najednou, nikoliv po sobě.
Tanečník nejprve řekne otázku, potom bude stále dokola odpovídat a nikdy nepřestane.

6. Projdi si úkol viz zadání níže a sestav scénáře. Nápověda 1, nápověda 2.

Využij blok podmínky OPAKUJ DOKUD NENASTANE a blok DOTÝKÁŠ SE POSTAVA 2.

Scratch - rozhovor 7

7. Projdi si úkol viz zadání níže. Připrav se na úkol do příští hodiny, může být hodnocen známkou.

Scratch - rozhovor 8

 

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?