Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace
Starší příspěvky:12

Požadavky k předmětu

- obalený sešit 523 s výzdobou na první straně

- nalepená bezpečnost, kritéria hodnocení a sebehodnocení dle instrukcí učitele

Dodržování pravidel a pokynů při práci s digitálním zařízením

- seznámení se s PC učebnou (a jejím HW vybavením)

- bezpečnost a zásady při práci s PC

- kritéria hodnocení

Hygiena a ergonomie na pracovišti

- jak správně sedět u PC

Zápis

- ke stažení (PDF)

Časová dotace 2 hod.

Žáci:
  • pojmenovávají jednotlivá digitální zařízení, se kterými pracují, vysvětlí, k čemu slouží
  • dodržují pravidla a pokyny při práci s digitálním zařízením
  • definují, co je to hardware
  • rozdělují hardware do skupin podle způsobu zpracovávání dat
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • pracovní list zde (PDF)
  • časová dotace 2 hodiny

Žáci:

  • orientují se v tématu software - aplikace
  • rozdělují software do skupin
  • zapínají a vypínají aplikace
  • pracovní list zde (PDF)

Žák:

  • rozpoznává druhy softwaru
  • pracovní list zde (PDF)
Digitální zařízení - práce s myší
Žáci:
  • ovládají počítačovou myš a její tlačítka, ovládají aplikace myší
  • nastavují vlastnosti jednotlivých tlačítek a jejich rychlost
  • nastavují kurzory
  • ovládají 2x klik
  • dokáží nastavit PC myš pro praváka i leváka
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • prezentace zde
  • cvičení na práci s myší zde
  • časová dotace 2 hodiny
  • test (Vala) - zde

Žák :

  • dokáže vyhledávat znaky na klávesnici
  • rozlišuje alfanumerickou a numerickou klávesnici - aktivně je používá
  • edituje digitální text
  • uloží svoji práci do souboru, otevře soubor
  • zápis ke stažení zde (pdf)
  • časová dotace 2 hodiny
  • pracovní listy k tématu  - zde
  • test (Ně)
  • cvičení na jednoduché ovládání počítače

Žáci:

  • editují text v dostupném editoru
  • formátují texty
  • pracují s obrázky
  • vytváří bitmapový obrázek v Malování a vkládají do editoru
  • zápis zde (PDF)
  • časová dotace 2 hod.

 


Žáci: 

  • najdou a spustí správnou aplikaci pro tvorbu obrázků
  • vytvoří obrázek
  • ovládají klikání a tah myší
  • nakreslí čáry a používá nástroje na vybarvování
  • používájí nástroje krok zpět, zoom
  • ovládají klávesouvou zkratku CTRL+C (V) - použití schránky PC
  • dodržují pravidla a pokyny při práci
  • uloží svoji práci do souboru
  • zápis učiva ke stažení zde (PDF)
  • učivo online odkaz zde (www)
  • hodina kódu - programování
  • časová dotace 2 hodiny

Žáci:

  • rozeznávají druhy připojení k internetu
  • dokáže komunikovat pomocí internetu
  • propojuje digitální zařízení k internetu
  • spouští online aplikace
  • pamatuje si svá hesla
  • přihlásí a odhlásí se k účtu
  • rozpozná zvláštní chování PC a přivolá pomoc dospělého
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • časová dotace 2 hodiny

Žáci:

  • pamatují si a chrání heslo
  • přihlásí se a odhlasí z Office 365
  • spouští online aplikace, které potřebuje k práci
  • rozpozná rizika a výhody virtuálního světa
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • časová dotace 2 hodiny

Žáci:

  • sdělí informaci obrázkem
  • předávají zakódovanou informaci obrázkem
  • řeší zokódované zprávy pomocí emodži, piktogramu, textu, čísla, znaku
  • rozkódují kódované informace a správně je interpretují
  • zápis ke stažení zde (PDF)
  • pracovní list ke stažení zde (PDF)
  • test ()
  • časová dotace 2 hodiny

Žák:

  • pracuje s daty
  • doplní posloupnost prvků
  • umístí data správně 
  • doplní data správně
  • nahradí chybná data za správná
  • zápis k tisku zde (pdf)
  • pracovní list zde (pdf)
  • časová dotace 2 hodiny

Žáci:

  • orientují se v novém prostředí programu Scratch
  • dokáží vytvářet jednoduché příkazy a algoritmy
  • kreslí, vytváří a editují postavy
  • smažou, editují, blokové příkazy v algoritmu
  • řeší a opravují chyby v algoritmech
  • časová dotace 2 hodiny
  • zápis ke stažení zde (.pdf)
  • pracovní list (návod na hru - závod pes a kocour) ke stažení zde (.pdf)
  • hotový program ve Scratch zde (.sb3)
  • DÚ 1 - SCRATCH - náhodný pohyb postav
  • on-line spuštění - zde 

Žáci:

  • vybírají pozadí příběhu animace
  • vybírají postavy animace
  • vybírají bloky ovlivňující vzhled postavy
  • kreslí vlastní postavy a pozadí 
  • ovládají základní blokové příkazy pohybu
  • zápis pohyb zde (.pdf)
  • zápis pohyb s animací zde (.pdf)
  • časová dotace 2 hodiny
  • DÚ 2 - pracovní list - zde (.pdf)
  • Vzorové programy - pohyb a animace postavy (Scratch)

Žák:

  • seznámí se s robotem VEX 123
  • získá informace o ovládání robota
  • naučí se ovládat robota
  • vytváří jednoduchý algoritmus - vpřed, vlevo, vpravo
  • časová dotace 2 hodiny
  • zápis učiva zde (pdf)
  • tisknutelné materiály pro vyuč.: pracovní deska, tlačítka, kodér
  • pracovní listy k bádání: badani_1, badani_2

 

Starší příspěvky:12

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?