Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

11.

Události a vstupy (myš a klávesnice)

KAPITOLA 5

BÁDÁME:

1. HODINA - KOČIČÍ PROCHÁZKA

1. Otevři si nový projekt spuštěním Scratche.

2. Sestav scénář k úkolům č. 1 až 3 viz zadání níže. 

Scratch - kočka

Žáci experimentálně vyzkouší ikony pro nastavení různého způsobu zobrazení kostýmu při otáčení postavy a vyberou nejvhodnější.

V některých situacích se žákům může stát, že postava ze scény uteče úplně a nebude vidět (např. ji zmenší nebo ji otočí do směru, v němž zaleze někam do kouta apod.). Pak pomůže nastavit polohu postavy „ručně“ – nastavit obě čísla pod scénou v polích x, y na nulu.

 

3. Uprav scénář podle bodů 1 - 2 viz zadání níže. Nápověda.

Scratch - kočka

Kliknutím na scénář jej spustíme, kliknutím na běžící, „rozzářený“ scénář jej zastavíme. Poté můžeme spustit druhý scénář a po chvíli ho zastavit. Přitom můžeme spustit oba scénáře, aby běžely současně.

 

4. Uprav scénář podle bodů 1 - 3 viz zadání níže. Nápověda.

Scratch - kočka II

5. Pracuj ve Scratchi podle bodů 1 - 3 viz zadání níže.

Scratch - kočka

Režim Celé obrazovky připomíná počítačovou aplikaci, jak ji vidí a ovládá uživatel, který nemá přístup k programovému kódu.

 

 

2. HODINA - TANEC

1. Stáhni si projekt tanec z přehledu hodin (soubor se ocitne ve složce Stažené soubory), spusť si Scratch a v něm pak otevři stažený projekt.

2. Sestav scénář k úkolům viz zadání níže. Nápověda.

Scratch - tanec 1

Od této úlohy dále budou muset žáci vždy uvažovat nad tím, aby psali program pro správnou postavu.

 

3. Sestav scénář k úkolu 1 viz zadání níže.

Scratch - tanec III

Žáci mohou experimentovat - můžete např. nastavit, aby se tanečník po stisku klávesy A ukázal a po stisku klávesy C skryl (použij bloky: PO STISKU KLÁVESY..., UKAŽ SE, SKRYJ SE).

4. Pracuj ve Scratchi podle bodů 1 - 2 viz zadání níže. Jde o pochopení významu zelené vlajky - tj. hromadné spouštění scénářů.

Scratch - tanec III

5. Pracuj ve Scratchi podle bodů 1 - 2 viz zadání níže. U kláves je potřeba na klávesnici klávesu většinou podržet, nikoliv jen rychlý dotyk klávesnice. Nápověda.

Scratch - tanec IV

6. Diskutujeme viz zadání níže.

Scratch - diskuze

1) Scénář se spouští po kliknutí na danou postavu. Protože myš je jen jedna, nemůžeme současně kliknout na obě postavy. Scénáře lze spustit pouze jeden po druhém.
Po stisknutí klávesy [K] se oba tanečníci zastaví najednou.

2) Scénář se spustí pro obě postavy současně, když uživatel stiskne klávesu [B].
Scénář skončí dříve u té postavy, která je na začátku některou svojí částí blíže k okraji, ke kterému se pohybuje. Scénáře velmi pravděpodobně neskončí současně.

3) Scénáře se spustí současně, po kliknutí na „praporek“.
Scénáře skončí současně po stisku klávesy [B].

4) Scénáře se spouští kliknutím na postavu, nelze je tedy spustit současně.
Každý scénář skončí po 10 opakováních a jejich vykonání bude trvat stejně dlouho. Protože nebyly spuštěny současně, také současně neskončí.

7. Sestav scénář k úkolům viz zadání níže. Nápověda.

Scratch - tanec V

8. Sestav scénář k úkolům viz zadání níže. Nápověda.

Scratch - tanec VI

9. Diskutujeme viz zadání níže. Pro experimentování ve Scratchi: blok OTISKNI SE je v nabídce Pero, kterou aktivujeme kliknutím na ikonu (vlevo), kterou vidíme v levém dolním rohu monitoru.

Scratch - tanec VII

 

3. HODINA - AKVÁRIUM

1. Stáhni si projekt akvárium z přehledu hodin (soubor se ocitne ve složce Stažené soubory), spusť si Scratch a v něm pak otevři stažený projekt.

2. Uprav scénář k úkolu viz zadání níže. Nápověda.

Scratch - akvárium

3. Sestav scénář k úkolům viz zadání níže.

Scratch - akvárium II

4. Sestav scénář k úkolu viz zadání níže. 

Scratch - akvárium IV

Žáci postupně vytváří plnohodnotnou interaktivní aplikaci, kterou mohou ovládat čistě uživatelsky, bez zásahu do programového kódu.

5. Sestav scénář k úkolu viz zadání níže. 

Scratch - akvárium VI

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?