Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

10.

Opakování s podmínkou

KAPITOLA 4

BÁDÁME:

1. HODINA - PODMÍNKA

1. Stáhni si projekt písmena a slova z přehledu hodin (soubor se ocitne ve složce Stažené soubory), spusť si Scratch a v něm pak otevři stažený projekt.

2. Sestav scénář k úkolům č. 1 a 2 viz zadání níže. Jaký je výsledný rozdíl u těchto dvou scénářů? Scénáře nemaž, budou se hodit k dalšímu cvičení. Nápověda.

Scratch - písmena s podmínkou

2. Sestav scénář k úkolu č. 2 viz zadání níže.

Scratch - podmínka 2

Žáci by si měli všimnout, že spuštěný scénář je podsvícený, rozzářený.

 

3. Sestav scénář k úkolům viz zadání níže. Nápověda.

Scratch - podmínka 3

Postavou zatočíme opakovaným pootočením postavy. Žáci si musí spočítat, o kolik stupňů a kolikrát se postava otočí, aby se celkem otočila kolem dokola (o 360°). Jde o úvahu podobnou kreslení ornamentů.

 

4. Diskutujeme k níže uvedenému (nápověda), ve scénáři můžeš použít podmínku myš stisknuta nebo klávesa stisknuta.

Scratch - podmínka 6

 

2. HODINA - POSTAVA TANCUJE

1. Stáhni si projekt tanec z přehledu hodin (soubor se ocitne ve složce Stažené soubory), spusť si Scratch a v něm pak otevři stažený projekt.

2. Sestav scénář k úkolu č. 2 viz zadání níže. Nápověda - scénář vytvoříš poskládáním nabídnutých bloků, můžeš také vytvořit scénář s podmínkou (tancovat přestane po stisknutí nějaké klávesy).

Scratch - tanec

3. Sestav scénář k úkolům viz zadání níže. Výsledek je totožný jako u předcházejícího úkolu jen s tím rozdílem, že podmínka je stanovena dotykem ukazatele myši.

Scratch - tanec 2

4. Uprav scénář k úkolu viz zadání níže. Úloha je typově podobná hře s bonbóny (Tomášův podvod s písmeny) v projektu Písmena a slova. Jak se jmenuje kostým, kde tanečnice stojí na jedné noze? Nápověda.

Scratch - tanec 3

5. Sestav scénáře k úkolům viz zadání níže. Nápověda.

Scratch - tanec 6

6. Experimentuj viz zadání níže.

Scratch - tanec 7

 

2. HODINA - MOSTY PŘES OSTROVY

1. Stáhni si projekt mosty z přehledu hodin (soubor se ocitne ve složce Stažené soubory), spusť si Scratch a v něm pak otevři stažený projekt.

2. Sestav scénář k úkolu viz zadání níže. Jednoduché opakování, zapínání a vypínání pera. Žáci si musí uvědomit, že postava má kreslit, pouze pokud se pohybuje mezi ostrovy - mostními pilíři (po ostrovech se pohybuje s vypnutým perem). Nápověda.

Scratch - mosty

3. Sestav scénáře k úkolům viz zadání níže. Nápověda.

Scratch - mosty 2

Nejlepším řešením je po vykreslení mostu vrátit postavu zpět na jeho začátek („zacouvat“ - úloha podobná paprsku sluníčka) a na další most se přesunout jako v minulé úloze, ale s vypnutým perem.

Žáci mají přijít na to, že je třeba nejprve postavu pootočit vlevo a pak teprve kreslit oblouk (pomocí bloku opakuj). Žáci experimentem zjistí, že správný úhel je 20°.

 

3. HODINA - BALÓNEK A KAKTUS

1. Stáhni si projekt balónek na poušti z přehledu hodin (soubor se ocitne ve složce Stažené soubory), spusť si Scratch a v něm pak otevři stažený projekt.

2. Sestav scénář k úkolům viz zadání níže. Nápověda.

Scratch - kaktus

Žáci mají objevit vhodnou podmínku v záložce Vnímání . Jde o pro žáky zcela novou podmínku DOTÝKÁŠ SE BARVY __ ? Testovanou barvu je nutné kapátkem nastavit na zelenou barvu kaktusu.

 

3. Uprav svůj scénář podle zadání viz níže.

Smyslem úlohy je, aby si žáci uvědomili, že stejný scénář může za rozdílných podmínek dávat rozdílné výsledky. Podle počátečního místa, z něhož balónek vylétá, lze sledovat rozdílné chování balónku i přesto, že používáme stejný scénář.

Scratch - kaktus 3

4. Uprav svůj scénář podle zadání viz níže. Nápověda.

Scratch - kaktus

5. Uprav svůj scénář podle zadání viz níže. Nápověda.

Scratch - kaktus 6

6. Diskutujeme k níže uvedenému.

Scratch - kaktus 8

Změň kostým na celý balónek je nutné zařadit na začátek scénáře. U druhého úkolu bylo chybou vložit blok další kostým dovnitř bloku opakuj dokud...

7. Diskutujeme k níže uvedenému.

Scratch - kaktus 9

Např. děláš kroky od lavice k tabuli (opakuj dokud), stokrát za trest opisuješ větu „Nemám zlobit.“ (opakuj __ krát), vyndáváš nákup z tašky na stůl (opakuj dokud), každého ze třídy se zeptáš, jestli má rád programování (opakuj __ krát)...

Např. k ukončení opakování, kontroluje, jestli je splněna nebo ne, říká, že něco má být splněno, něco má být zkontrolováno, zda je to splněno...

Např. balónek letí, dokud nestiskneme nějakou klávesu, balónek padá dolů, dokud nenarazí na modré moře...

 

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?