Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

14.

Bádání 4 - náhodné hodnoty

 

Žáci budou využívat náhodnosti pro kreslení nebo rozmísťování různých prvků přírodních scenérií, jakými jsou stromy, plážové domečky, květy, houby, ptáci na obloze apod. (kombinovat více početné prvky při vytváření přírodní scenérie). Toto bádání poskytuje žákům další příležitosti pro zajímavé využití náhodnosti a její přesnější definování.


 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 4 - KRESLÍME STROMY

Vzdělávací cíle:

Zkoumat, jak můžeme naprogramovat obrázek s více náhodnými prvky.

Zkoumat, jak můžeme určovat vhodný rozsah náhodných vstupních hodnot.

 

ÚKOLY:

1. Otevři si Scratch, stáhni a následně ve svém otevřeném programu Scratch otevři stažený projekt Projekt pana Brouka.

2. Sestav scénář, který nakreslí strom s kmenem délky 40 a korunou, kterou bude tečka náhodné velikosti mezi 35 a 65.

3. Vytvoř scénář pro nakreslení stromu. 

4. Vytvoř nový blok můj strom pro kreslení stromu.

5. Potom vytvoř scénář, který na scénu náhodně nakreslí hodně stromů (nápověda).

6. Můžeš měnit pozadí.

Náhodné pozadí

 

7. Tato verze bloku můj strom používá dva různé rozsahy náhodných tlouštěk pera - jeden pro kmen a jiný pro korunu (nápověda).

Náhodné postavení hodnot

 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 4 - ČTEME SCÉNÁŘE

Vzdělávací cíle:

Propojit nové zkušenosti se znalostmi úhlů, mnohoúhelníků a aritmetických výpočtů.

Představit si výsledný obrázek pro daný scénář, analyzovat daný scénář.

Vysvětlit, proč má scénář právě takový výstup, resp. jak doplnit neúplný scénář, tak aby měl požadovaný výstup.

 

ÚKOLY:

Práce s pracovním listem.

 

 

MODUL 2 - BÁDÁNÍ 4 - BYDLÍME U LESA

Vzdělávací cíle:

Zkoumat, jak kombinovat různé nové poznatky a postupy osvojené ve druhém modulu při tvorbě složitější přírodní scenérie.

 

ÚKOLY:

1. Otevři si Scratch, pokračuj v posledně otevřeném a již staženém projektu 25_Projekt pana Brouka.

2. Nejdřív změn pozadí scény na pozadí s názvem noční horizont.

3. Na modré pozadí naprogramuj náhodné hvězdy (nezapomeň, že hvězdy musí být opravdu jen na obloze, tj. musíš nastavit souřadnice pomocí osy X a osy Y).

4. Vytvoř nový blok domek, jehož scénář vhodně kombinuje bloky čtverec a trojúhelník či střecha v jedné definici, spolu s náhodnou tloušťkou a barvou pera (blok domek použijte pro nakreslení několika domečků v horní části zeleného pozadí).

5. Potom si vytvoř blok můj strom a přidej několik stromů.

6. Nakonec vytvoř podobný blok hříbek, který je vlastně kresbou malého stromu, ale s jinými barvami a tloušťkami pera a před stromy ještě přidej několik hříbků (nápověda 1, nápověda 2, nápověda 3). 

Modul 2 - Bádání 4

 

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?