Pracuji

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice a partneři potřebují Váš souhlas k využití jednotlivých dat. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

NastaveníOK

Souhlas můžete odmítnout zde

X
ZŠ TGM Ivančice
Na Brněnce 1, příspěvková organizace

3.

SCRATCH - Souřadnice

Procvičení rozhodování

  • rozdělte se do týmů, nebo pracujte samostatně
  • rozmyslete si a poraďte se mezi sebou v týmu jak slovní úkol řešit - udělejte myšlenkovou mapu
  • spusťte si Scratch - zde
  • vyberte postavu "baloon"
  • nastavte velikost balónku na 50
  • vyberte pozadí " BLue sky"

 

Vytvořte scénář dle slovního zadání:

  1. Balónek létá po ploše, náhodně vybírá směr.
  2. Při letu na modré ploše je kostým (barva) balónku žlutá (baloon 1-b), jinak je kostým balónku (barva) fialová (baloon1-c).
  3. Úkol můžete udělat i s více postavami balónků.
  4. Sledujte jak se mění hodnoty X a Y u postavy balónku (zamysli se, proč se to děje?).

Náhled na úkol:

Nápověda

Téma 1

BÁDÁNÍ 1 - Zkoumáme souřadnice

  1. stáhněte si projekt "Souřadnice" - ZDE
  2. procházej úkoly dle obrazků a instrukcí

Diskutuj a odpovídej na otázky:

  1. Co znamená záporná hodnota u příkazu "změň x o_" ?
  2. Co se stane, když dáme zápornou hodnotu u příkazu "změň y o_ "?
  3. Viděl jsi někdy nějakou takovouto mřížku?
  4. Jak se jí může říkat? Kde se používá? Povídej nám o tom.

Nápověda

BÁDÁNÍ 2 - Chytáme balónek

Nápověda

BÁDÁNÍ 3 - Tvorba programu - Kreslící aplikace - příprava pohybu

Programujte kouzelníka tak, aby se po stisknutí kláves pohyboval (nahoru, dolů, vlevo, vpravo) a vždy ukazoval hůlkou na průnik dvou souřadnic.

Nápověda

BÁDÁNÍ 4 - Tvorba programu - Kreslící aplikace - malování

BÁDÁNÍ 5 - Tvorba programu - Kreslící aplikace - kreslení složitých tvarů

Nápověda 1 - zapnutí / vypnutí pera

Nápověda 2 - nastavení barvy

Nápověda 3 - Náhodná barva

 

Diskuze

Odpovědi

Soutěž

Možné nastavení hry - soutěže

  • Klikejte na zelený praporek - pokaždé budete mít nový balónek v hracím poli.
  • Skokem na souřadnice, které tým zadá propíchne balónek a ten zmizí.
  • Opětovně stiskněte zelený praporek a získejte nový balónek na novém místě v poli.
  • Startovací pozice je v příkladu výše nutná - používejte ji, nebo máte jiné řešení??? Ukaž nám je.

Diskuze

Měli by jste vyzkoušet a rozlišovat bloky "změň X o_"  a "nastav X na _". Je zde velký rozdíl v pohybu postavy.

Diskuze a následné ověření v praxi

Nápověda

BÁDÁNÍ 6 - Náhodná procházka

  • Toto bádání je založeno na znalostech z předchozího tématu - souřadnice a rozhodování.
  • Úkolem bude sestavovat podmínky, založené na souřadnicích bodu, na němž se právě bude postava vyskytovat.
  1. spusťte si Scratch s novým projektem
  2. kocoura Scratche rozhýbejte, tak, že bude skákat na náhodné pozice X a Y
  3. nastavte barvu pera a tloušťku pera ( modrá, tl.5)
  4. pohyb kocoura bude náhodný a stále se opakující

Nápověda

BÁDÁNÍ 7 - Náhodná procházka - pokračujeme

Nápověda

BÁDÁNÍ 8 - Náhodná procházka - barva podle podmínky a souřadnice

Nápověda

Zjistili jsme, že se dá do podmínky vložit souřadnice a na základě souřadnic se mění dvě barvy. Co se ale stane, když změníme souřadnice v podmínce takto?

 

BÁDÁNÍ 9 - Náhodná procházka - podmínka vzdálenosti od objektu

Nápověda

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Školní parlament ZŠ TGM Ivančice

Odkaz na starý web školy

 

 

 

 

  Nenech to být - schránka důvěry - pomoc při odhalování šikany

Horizont

 

KONTAKTY

Základní škola T. G. Masaryka Ivančice

Na Brněnce 1, 664 91 Ivančice
IČO: 70918767

  +420 546 419 236

reditelka@zstgmivancice.cz

Kde nás najdete?